VERSLAG SECTOR 190

DROOM ZACHT LIEVE KLINGONS

 

 

 

Proloog Sector 190

In deze sector neem ik een nieuw vloot Haviken onder mijn hoede. Dit keer geheel vrijwillig, want de Praetor die in sector 185 heerste, is vervangen door een andere die mijn activiteiten met Megabyte wel kon waarderen, zeker omdat het wel een Romulaanse overwinning was. Uit zijn boodschap liet hij blijken het wel fijn te vinden de zegereeks te continueren. Zonder strijdmakker Megabyte, die op een speciale congres voor Groot-admiraals zit, neem ik de uitnodiging graag aan en besluit alvast de aanval via het SIS te openen met een Mega-achtige-claim.

Uiteraard komen meteen de eerste steigeringen; wat doe ik nu anders dan Mega? Hrun, Sado, de speciaal voor deze gelegenheid dreamin’-on-team Daryl en Hitman melden zich als tegenstanders voor deze sector, mijn sector.

 

 

 

Stardate 190.00 - rond (-40,-39), snelheid 10, koers 45; puntoortjes: 0

Aangestoken door een blijvende interesse van mijn middelste welp in een oude aardse hype, Pokémon, hernoem ik de schepen in Blastoise 9, Clefairy 35, Machoke 67 en Gengar 94. Gengar 94 wordt mijn commandoschip. Koers wordt uitgezet richting het uiltje. De warp-motoren worden meteen maximaal opgevoerd, een havik kan dat immers hebben. Ik geef overigens geen grote hergroeperings-opdracht uit vanwege de verhullers. We zullen wel zien wat dat gaat opleveren.

 

 

 

Stardate 190.01 - rond (-25,-25), snelheid 22, koers 45; puntoortjes: 0

En het levert meteen een boel objecten op! Zowel vanuit het tweede (4 objecten) als van het vierde kwadrant (2 objecten) zie ik een hoop objecten. Uitgaande van de geconstateerde object-snelheden, concludeer ik dat het tweede kwadrant de Kzinti’s moeten zijn. Met zulke race-monsters is het lastig schieten als ze hun sokken gaan inzetten, dus ik kies voor een kleine omtrekkende beweging richting het vierde kwadrant.

 

 

 

Stardate 190.02 - rond (-19,-2), snelheid 30, koers 323; puntoortjes: 0

Voordat het boordcomputer Red Alert afkondigt, had mijn fijngevoelige neus het al geroken: Klingons. En op een mooi afstandje van 17AE wacht een vloot D7’s [(-34,6), div. speed, k151/172] op mijn aframmeling komende beurt. Gezien de namen A Hardly Mint, Drama Thinly, My Third Anal en Hydrant Mail gok ik met grote zekerheid erop dat dit het vloot is van het dreamin’-on-team Hitman en Daryl. Het zijn toch echt van die DOT'ties.

 

Eerste primaire doelen worden A Hardly Mint en My Third Anal. Diverse scenario’s worden uitgetekend. Ook moet ik kijken op welke coords ik wil eindigen, daar ik naar verwachting slechts 1 D7 tot wrak kan schieten, vanwege diverse denkbare ontsnappingsscenario’s.

 

Verhullers uit and let’s go all the way!

 

 

 

Stardate 190.03 - puntoortjes: 165

Blastoise 9 [(-40,6),sp32,k185], Clefairy 35 [(-40,7),sp32,k195] en Machoke 67 [(-36,9),sp30,k195] hebben flink uitgehaald met 264 treffers op A Hardly Mint. De Klingons hebben blijkbaar in een wanhoopsdaad hun vloot opgesplitst, waarbij een deel linksom is gegaan en een ander deel een bocht onderzij hebben gemaakt. Ze gokten erop dat ik rechtdoor zou vliegen, zodat ze dan mijn kontje konden beschieten…..helaas voor hun.

 

Het deel dat linksom is gegaan bestond dus uit A Hardly Mint (wrak) en My Third Anal [(-32,16),sp30,k261]. Maar waar blijft nu toch het gevechtsrapport van mijn eigen commandoschip. Ik zucht heel diep... de verhuller van Gengar 94 [(-40,9),sp36,k205] is niet uitgezet, waardoor geen phasers afgevuurd zijn op My Third Anal en is ook geen plasma gelanceerd…. Toch is er een geluk bij een ongeluk.

 

Op de tactische kaart koerst Gengar 94 nu met een 11 AE recht op het smaldeel Drama Thinly en Hydrant Mail [(-50,4),sp22,k350] af. Ik buig mij verder over de tactische situatie. Gengar 94 heeft inderdaad een goede uitgangspositie. De rest van de haviken ligt buikje /buikje met Drama Thinly en Hydrant Mail. De grootste dreiging komt echter van My Third Anal die na 2 impulsen de dichtbij liggende Machoke 67 onder vuur kan nemen vanaf zijn kopschild, zeker als hij gaat vertragen.

 

Gezien bovenstaande laat ik Machoke 67 zijn verhuller aanzetten en een rondje linksom maken, zullen Blastoise 9 en Clefairy 35 stilliggen en bijdraaien (onverwacht en daardoor misschien meer overlevingskansen). Ik voel het aan mijn oren dat My Third Anal zonder schilden gaat vuren, dus 2 zware zijphasers op richten moet toch wel zo’n 50 interne treffers kunnen plaatsen!

Gengar 94 gaat eindelijk los. Primaire doel - Drama Thinly.

 

 

Requiem voor A Hardly Mint - KL

Hij werd beschouwd als een harde noot

Sterk, stoer en gezegend met hard hoofd

Werd hem ook de hardste harnas beloofd

Om vroeg te eindigen met een harde dood!

 

 

 

Stardate 190.04 - puntoortjes: 256

Wisselend succes. Blastoise 9 [(-41,6),sp1,k257] heeft inderdaad 23 interne treffers kunnen plaatsen, maar daar blijft het ook bij. Andere vuurorder is niet uitgevoerd, weet niet waarom, iets voor later zorg. Clefairy 35 [(-41,7),sp1,k231] was de gebeten hond, 129 treffers over twee schilden, waardoor veel kapot is gegaan. Die moet ik dus zien te repareren en hopen op veel geluk, want met een snelheidsbeperking van 8 AE/beurt kun je niet veel. Wel heeft deze nog 9 treffers kunnen plaatsen op Drama Thinly. Blastoise 9 gaat weer op stoom en zodanig bijdraaien dat Clefairy 35 enigszins beschermd wordt.

 

Machoke 67 [(27,15),sp30,k278] kreeg een natrapje van My Third Anal, maar alles heeft stand gehouden. Deze kan de komende beurt zich richten op Drama Thinly [(26,23),sp31,k355] die zich op 9 AE bevindt. Jammer genoeg alleen met phaser 1 in de eerste impuls, maar beter dan niets. Met beetje vertragen en bijdraaien, kan phaser 2 misschien ook afgevuurd worden in de laatste impuls. Dankzij de verhuller kan ik wel vrijuit vuren.

 

Gengar 94 [(-64,5),sp36,k9] heeft 74 treffers weten te plaatsen op Drama Thinly en is daarmee van de 0 af. Die ziet nu helemaal niets meer en is afhankelijk van de andere gegevens. Het lijkt erop dat My Third Anal [(-46,43),sp17,k10] koers zet naar diens Klingonhol, waarom? Is het een schijnbeweging of willen ze weer in slaap gewiegd worden na mijn brute wek-partij?

Drama Thinly lijkt enigszins ‘kreupel’ te zijn daar deze 3 AE/beurt minder gaat dan diens kompaan Hydrant Mail. Die zal zeker naar zijn Droomnest willen gaan, onderscheppingskoers wordt geplot voor Gengar 94 met verhuller aan. Dit zeker gezien de objecten die in het eerste kwadrant gesignaleerd worden met hun neuzen op ons gericht. Het kan niet bestaan dat ze die tegemoet gaan met 1,5 D7-slagkruiser! Enig alternatief is dat ze gewoon linksom gaan, richting het Droomnest en My Third Anal achterna!

Hoe het ook zij: Deze droom verwordt tot een nachtmerrie voor ons dreamin’-on-teaml!

 

 

 

Stardate 190.05 - puntoortjes: 291

Ah heerlijk, Drama Thinly [(-41,49),sp16,k315] en Hydrant Mail [(-44,51),sp40,k255] zijn inderdaad linksom gegaan, koers zettend richting hun nest. Helaas voor Drama Thinly, want daarmee is mijn tweede vuurorder van Machoke 67 [(-33,38),sp25,k350] dus ook uitgevoerd wat 23 ‘extra’ treffers opgeleverd heeft, naast de 26 treffers op schild 3 van diens eerste tijdsorder. Nu kampt Drama Thinly met een grotere schade dan ze eerst hadden én een snelheidsbeperking van 16 AE/beurt. Die zal zijn Droomnest [(-63,63)] niet meer weerzien! De Klingons hebben tot zover 117 punten en met twee D7’s wordt het zeer moeilijk voor de dreamin’-on-team om hun overwinningsdroom te verwezenlijken!

 

Alleen de tactische situatie zoals die nu ligt, is niet wat ik gewenst had. De Feds zijn langszij gekomen en bevinden zich op [(-16,23),sp24,k210]. Met hun wonderschone namen Joyce, Donna, Leslie en Nancy hebben ze Machoke 67 geïdentificeerd! Het is balen dat het achterste schild nog steeds kapot is! Dat belemmert veel van mijn ontsnappingsscenario’s. Ik mag hopen dat ik een voor hun onverwachte manoeuvre maak. Ik ga richting het Droomnest en hoop zo een eventuele photonbarrage te ontlopen. Echter de eerste 4 impulsen vormt Machoke 67 een uitmuntend doelwit!.

 

De overige schepen worden dankzij de verhuller of de hoge snelheden niet geïdentificeerd. Toch is een aanval op de Feds met alleen Blastoise 9 [(-35,12),sp12,k66] niet aanlokkelijk, daar ook Kzinti-objecten worden gesignaleerd op [(0,-4),sp15,k0]. Gengar 94 [(-52,38),sp36,k45] is te ver weg om goede ondersteuning te geven. Deze heeft overigens alleen Drama Thinly kunnen locken.

 

Dankzij de verhuller kan Clefairy 35 [(-40,7),sp1,k87] een relatief rustig beurt tegemoet zien, maar voor hoelang! De reparaties hebben vooral geleid tot meer herstelde sensors van 60%, maar de energievoorziening blijft pet met slechts 8 werkende generatoren. Voordat deze onder de verhuller ging, werd hij nog met een lange afstandsorder beschoten door Hydrant Mail, maar hier was ook in voorzien met bijdraaien, zodat de 2 treffers werden opgevangen met schild 2.

 

Na een lange overpeinzing worden de volgende orders gegeven: Machoke 67 gaat van Drama Thinly echt een drama maken en zal hopelijk ongeschonden het strijdperk verlaten. Ik laat hem onderlangs het Droomnest gaan. Blastoise 9 en Gengar 94. gaan onder verhuller en hergroeperen. Clefairy 35 zal wat meer gaan bewegen, maar slowly en achteruit! Ik zal me moeten berusten in haar uitschakeling. Ik ben benieuwd wat komend beurt gaat brengen.

 

 

 

Stardate 190.06 - puntoortjes: 323

Blastoise 9 [(-35,12),sp12,k66] heeft samen met Gengar 94 [(-52.38),sp36,k45]

mooi zicht op de koekblikkenvloot, bestaande uit Joyce, Donna, Leslie en Nancy op [(-17,10),sp24,k300]. Clefairy 35 [(-40,7),sp1,k87] blijft sukkelen en Machoke 67 [(-33,38),sp35,k350] heeft Drama Thinly haar laatste slotakkoord gegeven en had geen greintje last van de Feds. Dat ene treffertje van de Klingonbase, die ook gemeend had Gengar 94 van enige natrappertjes te kunnen voorzien. De Klingons zijn in hun bedje gestapt met hun lakens over hun hoofden en hun slaapknuffels stevig vasthoudend!

 

Maar ik zie ook de poezenvloot, bestaande uit Hades, Ares, Pallas en Artemis, rond [(-8,12),gem. sp 15, k0)]. Hoe ga ik deze aanval insteken? Ik ga met Blastoise 9 en Gengar 94 maar gewoon recht op de Fed’s afkoersen en zie wel hoe ik eindig. Machoke 67 zal richting Clefairy 35 afbuigen en de verhuller gebruiken. Volgens de middellange scan is Donna aardig beschadigd, dus ik kies Nancy als primair doel!

 

Requiem voor Drama Thinly – KL

De bevelvoerder van Drama Thinly beschouwde zichzelf als een dramaturg
In zijn vervormde spiegel kijkend dicteerde hij zijn laatste recensie
"Mijn vuurdoop is verworden tot een kleine drama!"

 

 

 

Stardate 190.07 – puntoortjes: 384

Het blijft druk op de scan, niet vanwege de vele raketten (3x) en plasma’s (2x), maar ook omdat de Feds [(-36,4),sp24,k330] en de Kzinti’s [(3,5),sp15,k140] in de buurt blijven, vóóral in mijn buurt. Ook al zijn er afzwaaiers in de vorm van Donna [(-8,31),sp24,k30] en de wrakkige Pallas.

 

Zelf is de aanval op Nancy minder hard uitgevoerd dan ik gewenst had, slechts 38 door Blastoise 9 en 38 door Gengar 94. De korte-afstandscan op Nancy laat zien dat de Feds al 214 bij elkaar gesprokkeld hebben met hun confrontatie op de Kzinti’s. Hoog tijd dat hier een strijkstokje tussen komt zitten. Voor Clefairy 35 [(-45,1),sp -5,k27] zal deze beurt het doek vallen, daar alleen de verhuller niet voldoende is om zichzelf onzichtbaar te maken voor de Feds, een paar keer hard blazen en het is  gebeurd! Hopelijk kan de defecte phaser gerepareerd worden zodat ik toch nog een deuk kan geven in Nancy.

 

Machoke 67 kan flink uithalen en dat gaat ook gebeuren, maar dan op Leslie. Blastoise 9 en Gengar 94 gaan bijdraaien en hopelijk kan Blastoise 9 met een geluksorder zware schade toebrengen op Nancy. Commandoschip Gengar 94 laat ik onder verhuller, omdat ik wel prettig vind deze uit de luwte te halen en omdat ik merk dat ik ook prettig vind een gecloakte Havik achter de hand te houden voor al te vrijpostige tegenaanvallen.

 

Wat betreft de Kzinti’s ga ik ervan uit dat ze een rondje maken, zodat ze de volgende beurt met lege pootjes blijven.

 

Requiem voor Pallas - KZ

Pallas, Godin van het reine, droom van elk mens
Keek verrast op toen zij om haar zij draaide
werd ze beschoten door de federale gehaaiden
Totaal respectloos door hun achterste wapens

 

 

 

Stardate 190.08 – puntoortjes: 451

Aardig, dat is wat ik zeggen kan. Zoals vermoed is Clefairy 35 wrak gegaan, daarvoor had de Fed [(-43,15),sp28,k90] blijkbaar al haar vuurkracht nodig of ze hebben verkeerd gegokt waar mijn ‘hoofdvloot’ uit zou komen.

Zelf heb ik goed zicht op de Fed. Machoke 67 [(-52,8),sp38,k316] heeft flink uitgehaald op Leslie met 74 treffers door schild 1, waardoor interne schade is veroorzaakt.

Blastoise 9 [(-38,7),sp23,k245] is wat teleurstellend met slechts 13 treffers op zijschild 3, terwijl Clefairy nog 18 treffers heeft weten uit te delen. Gengar 94 [(-36,0),sp23,k316] is lekker onzichtbaar. De afstand op de Feds varieert van 10 AE tot 16 AE.

 

Dit betekent dat Gengar 94 vol op Leslie gaat en dat Blastoise 9 en Machoke 67 Nancy gaan vertroetelen. Dan moeten de plasma’s het toch wel af kunnen maken, want dan neem ik een kleine adempauze door naar beneden te gaan en ook om te hergroeperen. Objectgegevens laten namelijk zien dat de dreamin’-on-team hun wiegje hebben verlaten en daarnaast zijn er altijd nog de poesjes. Na de adempauze kan ik dan mijn verdere tactiek in deze sector bepalen.

 

Requiem voor Clefairy 35 - RO

Met droefheid in mijn hart geef ik door
Het kan de beste overkomen, hoor
Mijn zwaarbeschadigde Clefairy
Is er helaas niet meer, verdorie!

 

 

 

Stardate 190.09 – puntoortjes: 543

Veel geknal, weinig wrak. Blastoise 9 [(-55,-7),sp23,k209] en Machoke 67 [(-46,-12),sp38,k206] plaatsen tezamen 55 treffers op Nancy door resp schild 2 (18) en schild 3 (37). Machoke 67 krijgt zelf 36 treffers op schild 1, maar met SV blijft de schade beperkt tot 16 schildpunten. Blastoise vangt de 5 treffers met gemak op het extra kussentje.

 

Gengar 94 [(-52,0),sp35,k217] haalt uit met 56 treffers op Leslie.

 

Een mooi sprongetje qua puntenaantal en het geeft me nu een beurt adempauze daar ik nu alleen nog maar objecten zie. De Klingons zijn gearriveerd op het strijdperk en kunnen nu eventjes kluiven voor ik weer terugkeer! De federale vloot moet daarnaast rekening houden met mijn gelanceerde plasma’s. Hopelijk levert dat ook wat op.

 

 

 

Stardate 190.10 – puntoortjes: 550

Vervloekt de orc met diens varkensogen! De koerswijzigingen zijn niet doorgegeven, zodat van een glorieuze terugkeer op het strijdperk geen sprake is, ook niet de komende beurten! Blastoise 9 [(-70,-35),sp32,k209], Machoke 67 [(-60,-41),sp32,k206] en Gengar 94 [(-71,-25),sp32,k217] zullen omdraaien, beetje bijtrekken en hopelijk is het dreamin’-on team een slordige eter, nu moet ik op zoek naar de kruimels!

 

Het enige positieve is dat een plasma nog 7 interne treffers scoort op de Joyce. Op basis van de nog actieve plasma’s filter ik de info waar de strijdperk zich bevindt, maar dat is snel verouderd.

 

 

 

Stardate 190.11 – rond (-65,-10), snelheid 35, koers 35; puntoortjes: 550

Als je haast hebt, dan schiet het dus niet op….hoewel ik redelijk dicht bij de y-as ben beland, ben ik nog te ver…. Hopelijk de volgende beurt, knars nog steeds behoorlijk met mijn oren vanwege de koerswijzigingen-flater! De plasma’s zijn opgebrand.

 

 

 

Stardate 190.12 – rond (-46,18), snelheid 35, koers 30; puntoortjes: 550

Niets, niets, niets! Het strijdperk heeft zich verplaatst naar (vermoedelijk) het eerste kwadrant. Ik heb keus om achteraan te gaan, niet aanlokkelijk ivm verhoogde EBS-risico. Ik kies er voor om het Droomnest in alle rust te slopen. De locatie is immers bekend: (-63,63). Een koers wordt geplot om op ong. 19 AE uit te komen van het Droomnest. Dan leveren de energieverslindendende plasma’s nog wat op. Als ik het goed aanpak, moet ik een heel eind kunnen komen.

 

 

 

Stardate 190.13 – rond (-54,45), snelheid 35, koers 325; puntoortjes: 550

Het Droomnest is in zicht en niemand in de buurt. De kunst is dus nu om het heel goed te strippen voor maximaal rendement met minimale schade. Dus er recht op af, op tijd 4 vuren en dan afbuigen. Hiermee haal ik een schild neer. De plasma’s worden gelost. Uiteraard zorg ik voor een kopkussentje. De volgende Stardate kan ik een meer concreet aanvalsplan opzetten, want dan weet ik hoe hard het Droomnest draait.

 

 

 

Stardate 190.14 – rond (-47,78),snelheid 35, koers 21; puntoortjes: 609

Zo, eindelijk weer puntoortjes. Schild 2 van het Droomnest is doorboord, met een beetje mazzel komen de gelanceerde plasma’s daar ook doorheen om een deel van de gevreesde bewapening uit te schakelen. Het Droomnest draait rond met -31 graden.

 

Het Droomnest heeft ook teruggeschoten, verrassend heel laat, want ze kwamen op mijn achterste schilden…..waardoor kapiteinsschip Machoke 67 deze niet meer heeft. En dat is meteen veelbelovend, want zo beschik ik nog steeds over kopschilden op volle sterkte. Ik ga naar links afbuigen en mij richten op het reduceren van schild 1 van het Droomnest.

 

Andere teams zijn blijkbaar met elkaar in gevecht, getuige het SIS-berichtje van Sado. Goed zo, word ik ook niet gestoord bij het pellen van het Droomnest.

 

 

 

Stardate 190.15 – rond (-66,75 ),snelheid 35, koers 176; puntoortjes: 699

Uiteraard is een beetje mazzel mij ook niet gegund. De plasma's komen op schild 3 terecht, dus geen interne schade voor het Droomnest. Ook zijn eerste schild is nu  aardig gereduceerd.

 

Ook deze stardate zal ik plasma’s lanceren. Met een beetje mazzel komen ze aan, maar gezien de afstand van 14 AE zal het net niet zijn. Met een boog-manoeuvre ga ik dan met een afstandsorder in de 10e impuls de vierde schild van het Droomnest tot verpulveren en kan daarna het grote afmaken beginnen. Het Droomnest heeft ook van zich laten spreken met phasers, maar met SV behoud ik nog enige kopschilden. Het wordt wel een beetje sappelen met de energievoorziening. De phaserbank moet gevuld worden, de plasma's moeten afgevuurd worden, de warpmotoren moet draaiende gehouden worden en uiteraard niet te vergeten de controlesystemen blijven activeren, dan hou je niet veel meer over voor schilden en noodzakelijke SV’s. Een havik is wat dat betreft geen lange-adem-schip voor het aanvallen van een SB.

 

Een scan leert mij overigens dat onze DOT'ties tot zover 468 punten hebben weten te scoren, waarvan 55 door hun Droomnest. Zijn ze toch mooi uit de startblokken gekomen na hun 117 punten in stardate 190.05. Ofwel hebben ze de federatievloot inderdaad te grazen genomen ofwel hebben ze ‘n SB gesloopt. Uit informeel verkeer verneem ik dat de Kzinti's onder deskundige leiding van Sado onze DOT'ties behoorlijk op hun achterste zitten. Nu ze overigens hun levenseinde zien, laat onze DOT’ties van zich horen op het SIS en voeren ze allerlei smartlappen op. Enig!

 

 

 

Stardate 190.16 – rond (-68,56), snelheid 35, koers 60; puntoortjes: 799

Helaas is mijn vrees gegrond, de plasma’s zijn, op één na, niet ingeslagen, zodat ik nog steeds te maken heb met een pislinke Droomnest. Diens vierde schild is wel doorboord, maar daardoor heb ik deze beurt maar 39 interne treffers mogen plaatsen, naast de al eerdere schamele tien.

 

Het Droomnest begint steeds rakere klappen uit te delen. Zo kreeg Machoke 67 de volledige laag met 55 treffers, waardoor deze nu kampt met flinke sensorschade (57%) en een nog grotere energietekort. Maar ook Gengar 94 kreeg een goede uppercut op zijn kopschild, die gelukkig net stand heeft gehouden.

 

Het voordeel van deze beurt is wel dat ik nu in de ‘doelscore-zone’ zit en daardoor iets meer risico kan nemen voor die laatste pak-em-beet 130 interne treffers die ik nog plaatsen kan. Daarom laat ik Blastoise 9 en Machoke 67 komende beurt zonder schild vuren voor de extra treffers. Voor de Supernova hoef ik niet te gaan, daar topscorer Machoke 67 maar op 267 puntoortjes zit (Blastoise 9 op 221 en Gengar 94 op 220. Commandoschip Gengar 94 zal uiteraard wel met schild op vuren.

 

Voor de vorm ga ik na deze aanval enigszins naar beneden afzakken, zijn we tenslotte eerder thuis. Sado ziet rood en paars vanwege deze slooptactiek, schimpt mijn handelwijze op het SIS en gaat zijn frustratie afreageren op de nog halve Klingon. Ik nodig hem alvast uit voor mijn overwinningsfeest voor een goed vat Romulaans Bier. Hij gaat liever naar huis voor een bakkie troost.

 

 

 

Stardate 190.17 – puntoortjes: 913

En weer galmt de overwinningskreet der Elfen door de ruimte:

 

túro nín!

Een geweldig gevoel, vooral omdat ik mijn claim heb kunnen staven! En met 319 puntoortjes is Machoke 67 ook de topscorer van deze sector en kan ik een ZM in ontvangst nemen. Met enige lichte verbazing ben ik daarmee ook hekkensluiter geworden in de Romulan-top 10. Al is het nog maar net, want het Droomnest had blijkbaar de pik op de stoere Machoke en gaf  onverwachts een gemene optater van 71 interne treffers (schilden waren immers neer!) naast de beschadigingen die het al opgelopen had. Het arme beestje houdt daardoor nog maar 1 generator over (intern 93% en kritiek 82%)!!!!!

 

Maar het belangrijkste is uiteraard de promotie tot Admiraal.

 

En dan het laatste requiem van deze sector

 

Requiem voor het Droomnest - KL

Je werd beschouwd als een veilige haven

Onverwoestbaar geacht voor een stel raven

Dacht met veel trots een droompaar

Maar ook deze droom spatte uit elkaar

 

 

 

 

Epiloog

Het is wonderbaarlijk dat met de grote en kleinere fouten die ik in deze sector heb gemaakt (vergeten verhuller uit te zetten, koerswijzigingen door te geven, ineffectieve vuurorders) deze toch op mijn naam heb weten te schrijven. De gebruikte tactiek om een SB effectief met Haviken uit te schakelen is een goede ervaring geweest. Een Havik kampt immers al heel snel met energietekort om langdurig rondom een vijandige SB te cirkelen, maar met golfbewegingen kom je dus een heel eind, al moet ik zeggen dat een langzame rotatie zeer profijtelijk is. Ook heeft de SB-routine mij lichtelijk verrast met de mate van de vuurorders.

 

Het gelegenheidsduo Hitman en Daryl heeft geen stempel weten te drukken en kan gewoon verder dromen in het bezemschip. Daarom het motto: Droom zacht lieve Klingons.

 

 

Lord of Elvesham