Kronieken van een Kaptein Sector 179

Sterrendatum 179.00

Na de vermakelijk maar desastreuze start in sector 178, had ik als nieuw bakken kaptein het SO-virus (weer) te pakken en voegde me toe aan deze sector 179. 4 spiksplinter nieuwe Federatie schepen lagen op mij te wachten om aan te voeren. het gevecht is wel al in volle gang tussen LoE en Ender op het forum. Gegarandeerd vuurwerk dus in dit spel.

Ik geef de order om vanuit het - + kwadrant de huidge koers van 135 graden aan te houden met een minimale versnelling van 5-7 AE. Daar het nog boven mijn pet gaat dat alle schepen op 1 punt kunnen leven in het spel, ga ik het ook niet proberen voor elkaar te krijgen.

Sterrendatum 179.01

In een vierkantje vliegend met 15AE komen we uit rond -30,30, koers 135 waarbij we reeds 4 objecten waarnemen op een afstandje van 50AE in het + + kwadrant vliegend rond 15,50, koers 270, Snelheid 25AE. Ik besluit me iets verdedigender op te stellen dan het vorige sector en zo goed mogelijk gebruik te kunnen maken met mijn photons. Dus 1+1=2 en 50AE - 25 AE = de perfect afstand voor mijn photons dus ik laat al mijn schepen stilliggen door naar de ion motoren te gaan en bij te draaien naar 190 graden. Om zo volgende beurt negatief te versnellen en in 2 groepjes uit elkaar te gaan. Kom op maar op met die objectjes.

Sterrendatum 179.02

Altijd lekker als een plan goed uitwerkt. De 4 objecten hebben zich reeds geidentificeerd als de Kzinti van Ender en lekker uitkomend op de plek waar ik ze verwacht had. Op een mooie 30 AE met k1,sn38 ligt hij er precies mooi voor. Tevens hebben de volgende 4 objekten zich aangeboden op afstandje 55 rond -10,80,k270,sn 45. Heel vervelend dus daar ik nu 4 objekten achter me heb liggen die zo te zien voor mijn SB gaan.

Ik ben meteen van de leg daar vooraf besloten plan nu niet gaat werken. Maar goed ik ben de beroerste niet. Bedien de Noelle-KZ van Ender van alle photons en zet er een AE10 ordertje in voor de Denke-KZ waarbij ik vanaf fase 6 naar boven draai om zo achter de schepen te komen die voor mijn SB gaan.

Sterrendatum 179.03

Bijna gelukt.... De vuurorders doen wat ik ervan verwachtte. Alle 8 de photons slaan in op de arme Noelle-KZ. En snelle korte afstand scan van de Noelle leert dat deze met 50% intern en 3 van de 4 phasers defect weinig bedreiging vanuit zal gaan voor de rest van het spel. De afstand order op de Denke doet ook precies wat ik voor ogen had. 99 treffers die helaas over 2 schilden verdeeld worden. De korte afstand scan op de Denke geeft ook mooi resultaat weer. 58% intern, 3 phasers en torpedo defekt. Ik lig er net niet mooi genoeg bij. Alleen de Defiant heeft alle kattebakken in het voorschild op afstandje 5. De rest heeft ze in schild 4. 4 nieuwe objecten hebben zich gemeld op het uiltje met k300,sn30 en de andere 4 objekten hebben de reis voortgezet naar de SB zitten ongeveer op -26,60,k200,sn30.

Dus maximaal versnellen, specifieke versterking op de schilden, draaien en schieten. 2 schepen voluit op de Kuerten-KZ op tijd 1 en de andere 2 verdelen de treffers op de Keurten-KZ op tijd 1 en op tijd 2 na bij draaien op de Denke-KZ die met een leeg schild alles intern zal moeten pakken. Draaien er op fase 9 en 10 bij om zo de noordelijke schepen in de kont te schieten volgende beurt met photons.

De eerste punten zijn binnen... 138 YAY

Sterrendatum 179.04

Auw... een kat in het nauw maakt rare sprongen blijkt wel. Ondanks dat ik er wel vanuit was gegaan dat het een alles of niets schietgebedje werd van Ender doet het niettemin pijn.

De Excalibur is niet meer. 3 katjes schoten met schilden uit en deden 170 treffers. En de Defiant heeft wat rake raketten/phasers moeten eten en 105 treffers incasseren waardoor deze op 46% intern komt. Daar staat dan wel tegenover dat de Kuerten-KZ en de Denke-KZ er niet meer zijn.

Maar donkere wolken vormen zich boven mijn kapteinstoel. Het voltallige KL squadron heeft zich gemeld op -38,50,k140,sn23,af22 en dat maakt de andere 4 dus de rommies die nu in 2 groepen zijn gesplitst eentje op -17,15,k330,sn28 en de ander op -6,25,k270,sn28. Allebei ongeveer afstandje 20. Ender is met hoge snelheid verdwenen naar zijn SB om zijn wonden te likken.

Heel irritant om met een goed plan het KZ team te verslaan om vervolgens in de tang te worden genomen. Draaien, photons schieten zoals geplanned en rennen naar de SB al zijn mijn verwachtingen bijzonder laag voor overleven.

Dat heeft mijn puntentotaal goed gedaan, 321.

Sterrendatum 179.05

Ik moet niet zo goed zijn in voorspellingen doen. Die tang werd een tang des doods. De Nimitz wordt beschoten door 2 Klingon schepen en staat op 71% intern.

De Defiant is niet meer. Die werd door 2 rommies eraf geknald. In ieder geval vliegt er nu 1 klingon schip zonder voorschild en dat is altijd fijn.

De klingons houden zich op -23,27,k170,sn28,AE27. De rommies kan ik weer niet identificeren maar de tweede groep is verraderlijk dichtbij rond -31,40,k60.

Ik kan proberen via de communicatie lijnen de rommies te verwarren en te vermelden de klingons geen voorschild meer hadden. Misschien brengt de twijfel dat de rommies draaien hun dan te pakken in plaats van mij alleenige scheepje. Koers direct naar SB gezet om me uit het strijdgewoel te verwijderen. Maar mijn gevoel geeft wederom een misselijkmakend gevoel.

Puntentotaal 359

Sterrendatum 179.06

Misschien helpen een paar rennies tegen mijn gevoel. 4 Plasma's onderweg en het lijkt erop dat die op de Nimitz gericht zijn. Hij kan deze nooit meer ontlopen daar hij met 12 AE rondvliegt. Mijn vlaggeschip de Enterprise heeft de tumult niet veilig kunnen verlaten en krijgt 70 treffers te incasseren van het andere rommie team. maar met snelheidje 34 op een afstand van de SB van 27 heb ik er goede hoop op mijn sb te halen om zo de 40% intern te repareren.

Ik hoop dat de klingons en rommies elkaar lekker af gaan maken en dat ik zo nu en dan nog een speldeprik kan geven op afstand.

Sterrendatum 179.07

Nimitz wrak en nog 2 plasma's onderweg. Eindelijk gekoppeld en nog maar 1 objekt te zien op 40AE.

Laat de reparaties beginnen!!!!

Sterrendatum 179.08 tot 179.10

De reparaties duren lang, er wordt teveel gefeest op het schip. De rommies beginnen vervelende hangjongeren te worden. En de klingons zijn er ook vandoor.

Bah, bah en nog eens bah. In plaats van elkaar het leven zuur te maken. Stoer hoor. Meer bah's.

Sterrendatum 179.11 to 179.14

Ik ontkoppel mezelf en probeer de rommies uit hun cloak te lokken zodat ik er op kan schieten samen met de SB. Maar geen geluk. Sterker nog vanuit verschillende hoeken duiken er meer objekten op. De rommies zijn heel omslachtig mijn SB aan het omsingelen.En nog steeds geen woord of zicht op de klingon team. Bah.

Sterrendatum 179.15

De rommies beginnen hun aanval. Beetje slecht uitgevoerd blijven ze op 20AE ongeveer liggen met 1 rommie op 11AE. Ik besluit weer te koppelen om eventuele schade die ik nu oploop te kunnen repareren en buiten schot te blijven. Dat gevoel komt weer terug.

Sterrendatum 179.16

En het pellen is begonnen. Mijn arme SB krijgt 163 treffers te verwerken over 4 schilden met 4 plasma's onderweg. Ik kan eindelijk schieten.

2 rommies liggen op 2 AE, eentje op 4 en de andere op 10AE. Ik besluit alles op de Alagor-Ro te schieten en hard weg te vliegen maar het einde is in zicht.

Puntentotaal 407

Sterrendatum 179.17

Over en uit.... mijn SB valt als een kaartenhuis in elkaar.

Mijn Enterprise krijgt nog wat tikken te verduren maar overleefd het geweld.

Mijn puntentotaal is 643 waarmee ik dichtbij de rommies eindig.

Al met al een stijgende lijn en voor mijn tweede sector niet slecht gedaan al zeg ik het zelf.

Met mijn vliegende schroothoop vlieg ik gauw naar de volgende sector waar ik mijn wraak op LoE kan voorbereiden.

Kapitein Sado.