Kronieken van een Kaptein – Sector 179
Sterrendatum 179.00
Na de vermakelijk maar desastreuze
start in sector 178, had ik als nieuw bakken kaptein het SO-virus (weer) te
pakken en voegde me toe aan deze sector 179. 4 spiksplinter nieuwe Federatie
schepen lagen op mij te wachten om aan te voeren. het
gevecht is wel al in volle gang tussen LoE en Ender op het forum. Gegarandeerd
vuurwerk dus in dit spel.
Ik geef de order om vanuit het - +
kwadrant de huidge koers van 135 graden aan te houden met een minimale
versnelling van 5-7 AE. Daar het nog boven mijn pet gaat dat alle schepen op 1
punt kunnen leven in het spel, ga ik het ook niet proberen voor elkaar te
krijgen.
Sterrendatum 179.01
In een vierkantje vliegend met 15AE
komen we uit rond -30,30, koers 135 waarbij we reeds 4
objecten waarnemen op een afstandje van 50AE in het + + kwadrant vliegend rond
15,50, koers 270, Snelheid 25AE. Ik besluit me iets verdedigender op te stellen
dan het vorige sector en zo goed mogelijk gebruik te kunnen maken met mijn
photons. Dus 1+1=2 en 50AE - 25 AE = de perfect
afstand voor mijn photons dus ik laat al mijn schepen stilliggen door naar de
ion motoren te gaan en bij te draaien naar 190 graden. Om zo volgende beurt
negatief te versnellen en in 2 groepjes uit elkaar te gaan. Kom op maar op met
die objectjes.
Sterrendatum 179.02
Altijd lekker als een plan goed
uitwerkt. De 4 objecten hebben zich reeds
geidentificeerd als de Kzinti van Ender en lekker uitkomend op de plek waar ik
ze verwacht had. Op een mooie 30 AE met k1,sn38 ligt
hij er precies mooi voor. Tevens hebben de volgende 4 objekten zich aangeboden
op afstandje 55 rond -10,80,k270,sn 45. Heel vervelend
dus daar ik nu 4 objekten achter me heb liggen die zo te zien voor mijn SB
gaan.
Ik ben meteen van de leg daar vooraf
besloten plan nu niet gaat werken. Maar goed ik ben de beroerste niet. Bedien
de Noelle-KZ van Ender van alle photons en zet er een AE10 ordertje in voor de
Denke-KZ waarbij ik vanaf fase 6 naar boven draai om zo achter de schepen te
komen die voor mijn SB gaan.
Sterrendatum 179.03
Bijna gelukt....
De vuurorders doen wat ik ervan verwachtte. Alle 8 de
photons slaan in op de arme Noelle-KZ. En snelle korte afstand scan van de
Noelle leert dat deze met 50% intern en 3 van de 4 phasers defect weinig
bedreiging vanuit zal gaan voor de rest van het spel. De afstand order op de
Denke doet ook precies wat ik voor ogen had. 99 treffers die helaas over 2
schilden verdeeld worden. De korte afstand scan op de Denke geeft ook mooi
resultaat weer. 58% intern, 3 phasers en torpedo defekt. Ik lig er net niet
mooi genoeg bij. Alleen de Defiant heeft alle kattebakken in het voorschild op
afstandje 5. De rest heeft ze in schild 4. 4 nieuwe objecten hebben zich gemeld
op het uiltje met k300,sn30 en de andere 4 objekten hebben de reis voortgezet
naar de SB zitten ongeveer op -26,60,k200,sn30.
Dus maximaal versnellen, specifieke
versterking op de schilden, draaien en schieten. 2 schepen voluit op de
Kuerten-KZ op tijd 1 en de andere 2 verdelen de treffers op de Keurten-KZ op
tijd 1 en op tijd 2 na bij draaien op de Denke-KZ die met een leeg schild alles
intern zal moeten pakken. Draaien er op fase 9 en 10 bij om zo de noordelijke
schepen in de kont te schieten volgende beurt met photons.
De eerste punten zijn binnen... 138
YAY
Sterrendatum 179.04
Auw... een kat in het nauw maakt rare
sprongen blijkt wel. Ondanks dat ik er wel vanuit was gegaan dat het een alles
of niets schietgebedje werd van Ender doet het niettemin pijn.
De Excalibur is niet meer. 3 katjes
schoten met schilden uit en deden 170 treffers. En de Defiant heeft wat rake
raketten/phasers moeten eten en 105 treffers incasseren waardoor deze op 46%
intern komt. Daar staat dan wel tegenover dat de Kuerten-KZ en de Denke-KZ er
niet meer zijn.
Maar donkere wolken vormen zich boven
mijn kapteinstoel. Het voltallige KL squadron heeft zich gemeld op
-38,50,k140,sn23,af22 en dat maakt de andere 4 dus de rommies die nu in 2
groepen zijn gesplitst eentje op -17,15,k330,sn28 en de ander op -6,25,k270,sn28. Allebei ongeveer afstandje 20. Ender is met hoge
snelheid verdwenen naar zijn SB om zijn wonden te likken.
Heel irritant om met een goed plan het
KZ team te verslaan om vervolgens in de tang te worden genomen. Draaien,
photons schieten zoals geplanned en rennen naar de SB al zijn mijn
verwachtingen bijzonder laag voor overleven.
Dat heeft mijn puntentotaal goed
gedaan, 321.
Sterrendatum 179.05
Ik moet niet zo goed zijn in
voorspellingen doen. Die tang werd een tang des doods. De Nimitz wordt
beschoten door 2 Klingon schepen en staat op 71% intern.
De Defiant is niet meer. Die werd door
2 rommies eraf geknald. In ieder geval vliegt er nu 1 klingon schip zonder
voorschild en dat is altijd fijn.
De klingons houden
zich op -23,27,k170,sn28,AE27. De rommies kan ik weer niet identificeren maar
de tweede groep is verraderlijk dichtbij rond -31,40,k60.
Ik kan proberen via de communicatie
lijnen de rommies te verwarren en te vermelden de klingons geen voorschild meer
hadden. Misschien brengt de twijfel dat de rommies draaien hun dan te pakken in
plaats van mij alleenige scheepje. Koers direct naar SB gezet om me uit het
strijdgewoel te verwijderen. Maar mijn gevoel geeft wederom een misselijkmakend
gevoel.
Puntentotaal 359
Sterrendatum 179.06
Misschien helpen een paar rennies tegen mijn gevoel. 4 Plasma's
onderweg en het lijkt erop dat die op de Nimitz gericht zijn. Hij kan deze
nooit meer ontlopen daar hij met 12 AE rondvliegt. Mijn vlaggeschip de
Enterprise heeft de tumult niet veilig kunnen verlaten
en krijgt 70 treffers te incasseren van het andere rommie team. maar met
snelheidje 34 op een afstand van de SB van 27 heb ik er goede hoop op mijn sb
te halen om zo de 40% intern te repareren.
Ik hoop dat de klingons en rommies
elkaar lekker af gaan maken en dat ik zo nu en dan nog een speldeprik kan geven
op afstand.
Sterrendatum 179.07
Nimitz wrak en nog 2 plasma's onderweg. Eindelijk gekoppeld en nog maar 1 objekt te
zien op 40AE.
Laat de reparaties beginnen!!!!
Sterrendatum 179.08 tot 179.10
De reparaties duren lang, er wordt
teveel gefeest op het schip. De rommies beginnen
vervelende hangjongeren te worden. En de klingons zijn er ook vandoor.
Bah, bah en nog eens bah. In plaats
van elkaar het leven zuur te maken. Stoer hoor. Meer bah's.
Sterrendatum 179.11 to 179.14
Ik ontkoppel mezelf en probeer de
rommies uit hun cloak te lokken zodat ik er op kan schieten samen met de SB. Maar
geen geluk. Sterker nog vanuit verschillende hoeken duiken er meer objekten op.
De rommies zijn heel omslachtig mijn SB aan het omsingelen.En nog steeds geen
woord of zicht op de klingon team. Bah.
Sterrendatum 179.15
De rommies beginnen hun aanval. Beetje slecht uitgevoerd
blijven ze op 20AE ongeveer liggen met 1 rommie op 11AE. Ik besluit weer te
koppelen om eventuele schade die ik nu oploop te kunnen repareren en buiten
schot te blijven. Dat gevoel komt weer terug.
Sterrendatum 179.16
En het pellen is begonnen. Mijn arme
SB krijgt 163 treffers te verwerken over 4 schilden met 4 plasma's
onderweg. Ik kan eindelijk schieten.
2 rommies liggen op 2 AE, eentje op 4
en de andere op 10AE. Ik besluit alles op de Alagor-Ro te schieten en hard weg
te vliegen maar het einde is in zicht.
Puntentotaal 407
Sterrendatum 179.17
Over en uit....
mijn SB valt als een kaartenhuis in elkaar.
Mijn Enterprise krijgt nog wat tikken
te verduren maar overleefd het geweld.
Mijn puntentotaal is 643 waarmee ik dichtbij de rommies eindig.
Al met al een stijgende lijn en voor
mijn tweede sector niet slecht gedaan al zeg ik het zelf.
Met mijn vliegende schroothoop vlieg
ik gauw naar de volgende sector waar ik mijn wraak op LoE kan voorbereiden.
Kapitein Sado.