Stardate 158.00 – rond (-40,-40), snelheid 10, koers 45, puntoortjes: 0

Bewonderend kijk ik naar mijn nieuw flottielje D7-slagkruisers, regelrecht uit het werf. Als kapitein is mijn eerste moeilijke beslissing welke glorieuze namen ik zal nemen. Na gebruik te hebben gemaakt van een aftands edoch doeltreffend Aards zoeksysteem kom ik op de namen Eledhel (de elfen van het licht), Moredhel (de zwarte elfen), Glamredhel (de waanzinnige elfen) en Ocedhel (de elfen van over de zee).  De sterbasis zal dan informeel en toepasselijk de Anoredhel (beschermelfen; elfen van de zon) worden genoemd. Meteen is dit een goed voornemen om mij eindelijk te verdiepen in de wereld van Midkemia van Raymond E. Feist.

 

Tja….orders …. Optuigen en koers zetten naar tweede kwadrant.

 

 

Stardate 158.01 – rond (-24,-34), snelheid ca. 20, koers 90, puntoortjes: 0

Dat is vlot; Gelijk objecten op de radars van Eledhel en Moredhel, wel op een zeer grote afstand van rondom 50 AE (gem. (26,-46), sp16, k260). Ik weet nog niet wat ik hier van moet denken, maar negeren kan ik het uiteraard niet.

Via het SIS wordt bekend dat de Bountyhunter in deze sector zit en vermoed ik de aanwezigheid van good old Darth Vader.

 

Orders voor beurt 2 (zouden ze mij ook zien als object zijnde?): Ik kan maar één ding doen met de logge D7’s en dat is het opzoeken van de confrontatie. Ik geef orders voor een val naar beneden met enige versnelling om aan het eind een beetje omhoog te komen. Als het moet, kan ik daarna altijd nog flink versnellen.

 

 

Stardate 158.02 – rond (-7,-49), snelheid 25/26, koers 75/85, puntoortjes: 0

Mijn eerste slachtoffer is geïdentificeerd. Ik kijk recht op de Defender ‘Ronald Fisher‘ (20,-56) die blijkbaar besloten heeft even te sukkelen op een slakkentempo. Ook worden er nog twee andere objecten gesignaleerd in de buurt.

Ik hoop mijn tegenstander te verrassen en versnel tot 38 AE/beurt en zo laat mogelijk tijdsorder met schilden neer vuren met alles wat ik heb voor maximaal vuurresultaat. Hierbij ga ik ook meer naar beneden afzakken, om de verwachte omtrekkende beweging tegen te gaan.

 

Wat er ook gebeurt, van de 0 ben ik verlost!

 

 

Stardate 158.03 – puntoortjes: 116

Niet te geloven, zo vroeg al een fout. Sliep ik soms of zo tijdens het doorgeven van de orders! Eledhel, Moredhel en Glamredel, allen rond [(13,-77),sp38,k125], deden precies wat ik berekend had, alleen Ocedhel [(30,-46),sp38,k85] valt buiten de pas wegens het niet doorvoeren van koerswijzigingen. Het ergste is dat juist Ocedhel de klappen kreeg van Ronald Fisher in de vorm van 2 phasertreffers en 1 vol-exploderende raket. Hierdoor heb ik nog maar 63% sensors op een rotafstandje van de kattenbakhouder die ik dus niet identificeer….<zucht>

 

Zelf heeft Ronald Fisher een flinke teug van 147 treffers binnengekregen, maar zoals gewoonlijk hebben katten 9 levens en probeert de bemanning met wanhoop de romp van het schip bijeen te houden met al haar nagels. Bij de overige katjes staan de haren dan ook recht overeind van de doodskreet van hun mede-katje. Moredhel zal komend beurt een afmaakschot lossen op Ronald Fisher.

De overige defenders worden geïdentificeerd als Thomas Bayes, Carl Gauss en Karl Pearson. Zij liggen mooi op een afstandje van ca 11 weliswaar in schild 4, maar beetje bijdraaien en vertragen moet kunnen om ze op de korrel te nemen. Hoofddoel wordt Karl Pearson en secundair  Carl Gauss. Dat moet toch wel een flinke haarbal laten ophoesten bij Bountyhunter.

 

Ocedhel moet proberen de schade door de kattenbakhouder te minimaliseren.

 

Status Ocedhel

Intern: +25% (25%); Generators: -10 (18); Accu’s: -1 (4); Sensors: -37% (63%)

 

 

Stardate 158.04 – puntoortjes: 168

Ik ben niet tevreden hoe het deze beurt is gegaan:

Eledhel schiet slechts 18 treffers op de schild van Carl Gauss. Moredhel heeft niet de verwachte bonus kunnen binnenslepen, maar de Ronald Fisher is wel wrak gegaan. Ook de aanval op de Karl Pearson is om te huilen, slechts 2 treffers. De grote sensorschade zal hier wel debet aan geweest zijn. In totaal kreeg Moredhel namelijk 119 treffers binnen, gelukkig verdeeld over de schilden 1 en 4.  De schade aan Moredhel is groot.

Glamredhel heeft wel kunnen uithalen met 57 treffers op de Karl Pearson.

Ocedhel vangt alle treffers van de kattenbakhouder op met schild 4, die nu dus verdwenen is en identificeert verder niets.

 

Hiermee heb ik dus nog 2 full-operational slagkruisers over met verder een opgekalefaterde en een half weggeschoten slagkruiser. De katten hebben me deze beurt harder geraakt dan ik terug kon doen.

 

DV’s Feds worden verder als objekten gesignaleerd.  Wat kan ik nu nog doen. Draaien is een ramp, dus rechtdoor. Eledhel en Glamredhel gaan op ramkoers van de kattenbakhouder. Oledhel moet proberen een draai te maken en Moredhel laat ik naar het zuiden koersen voor een flink aantal reparatiebeurten.

 

Status Moredhel

Intern: +49% (49%); Generators: -11 (17); Accu’s: -1 (4); Sensors: -88% (12%); Phaser2: defekt; Schild1: -45 (0);  Schild4: -30 (0); Snelheidsbeperking: 28  [Kritieke schade: 8%]

Status Ocedhel

Intern: -5% (20%); Generators: 0 (18); Accu’s: Hersteld; Sensors: +15% (78%); Schild4: -30 (0)

 

 

Stardate 158.05 – puntoortjes: 358

De ramkoers op de Kattenbakhouder is succesvol, maar liefst 240 treffers worden geplaatst door Eledhel [(55,-62),sp32,k40] en Glamredhel [(54,-63),sp28,k39]. Moredhel [(46,-105),sp28,k150] krijgt nog een tikje van 14 treffers op zijn achterwerk van Karl Pearson en Carl Gauss. Ocedhel [(73,-74),sp38,k10] krijgt een stoot onder de gordel van 16 treffers.

 

De Feds kunnen de Kzinti’s onder de korrel nemen en ben ik op relatief veilig afstand. Ik kan dus de Kattenbakhouder afmaken (afstandje 4) en hopelijk mij weer in de gevechtszone begeven. Moredhel gaat nog ‘dieper’.

 

Status Eledhel

Schild1: -19 (26)

Status Moredhel

Intern: -0% (49%); Generators: +0 (17); Accu’s: +0 (4); Sensors: +0% (12%); Phaser2: defekt; Schild1: +0 (0);  Schild3: -14 (11); Schild4: +0 (0); Snelheidsbeperking: 28

Status Ocedhel

Intern: +3% (23%); Generators: -3 (15); Sensors: +20% (98%); Schild4: -30 (0)

 

 

 

Stardate 158.06 – puntoortjes: 358

De kattenbakhouder is wrak, maar heeft nog flink kunnen klauwen. Eledhel [(56,-51),sp21,k290] krijgt 55 treffers te verstouwen op zijn voorschild en krijgt een dreun, terwijl Glamredhel [(55,-51),sp21,k289] een koppijn kreeg van 52 treffers. Hiermee worden mijn voornemens om mij in de gevechtszone te begeven een stuk onaantrekkelijker gemaakt. Zeker nu ook de Romulanen verhuld op bezoek komen. De Feds blijven op grote afstand. De drie resterende Defenders zijn gelockt op een middellange afstandje met koers 45. Karl Pearson heeft blijkbaar de klappen van de Feds gekregen, vanwege diens snelheidsbeperking van 8 AE/beurt.

 

Ocedhel [(56,-52),sp30,k289] heeft zich bij de tweetal gevoegd.

Ik ga mij weer richten op de Karl Pearson (bonus) en probeer al versnellend boven de achterwerk van de vanuit het noordwesten naderende Haviken uit te komen.

 

Moredhel [(30,-126),sp28,k225] koerst richting de basis voor de blijvende herstelwerkzaamheden.

 

Status Eledhel

Intern: +29% (29%); Generators: -6 (22); Sensors -34% (66%); Disruptor1: defekt; Schild1: -26 (0);

Status Moredhel

Intern: -3% (46%); Generators: +0 (17); Sensors: +8% (20%); Phaser2: defekt; Schild1: +12 (12);  Schild3: +1 (12); Schild4: 0 (0); Snelheidsbeperking: 28

Status Glamredhel

Intern: +10% (10%); Generators: -2 (26); Schild1: -45 (0)

Status Ocedhel

Intern: +0% (23%); Generators: 0 (15); Sensors: +0% (98%); Schild4: 0 (0)

 

 

 

 

 

Stardate 158.07 – puntoortjes: 399

Dat gedeelte van het plannetje is in ieder gelukt: achter de Haviken uitkomen. Helaas komt Karl Pearson gemakkelijk weg met een zegge en schrijve 7 treffers, goed, weliswaar  intern, maar ik had liever de bonus. Zelf trakeert Thomas-Bayes Ocedhel op 10 treffers door schild 4….Het lijkt wel of dit de hoofdthema van deze sector voor mij gaat worden: Repareren, repareren en nog eens repareren. De hoofdmacht bevindt zich op [(34,-30),sp30,k315].

Ik besluit een confrontatie op te zoeken door te draaien, want de Haviken kunnen een hit-and-run-tactiek uitvoeren en plot mezelf op een plek waar ik ze verwacht.
DV meldt mijn SB Anoredhel als een mogelijk prooi, om die reden gaat de Moredhel [(2,-125),sp28,k275] nog dieper en dieper!

 

Status Eledhel

Intern: -1% (28%); Generators: 0 (22); Sensors 0% (66%); Disruptor1: defekt; Schild1: 0 (0)

Status Moredhel

Intern: -4% (42%); Generators: +1 (18); Sensors: +16% (36%); Phaser2: defekt; Schild1: +7 (19);  Schild3: +2 (14); Schild4: 0 (0); Snelheidsbeperking: 28

Status Glamredhel

Intern: -1% (9%); Generators: +0 (26); Schild1: +5 (5)

Status Ocedhel

Intern: +9% (32%); Generators: 0 (15); Accu’s: -2 (3); Sensors: -25% (73%); Schild4: 0 (0)

 

 

 

Stardate 158.08 – puntoortjes: 399

Carl Gauss is wrak gegaan, helaas niet door mij. Verder een raket op mijn hielen, zinloos omdat ik deze gemakkelijk kan ontwijken. De Rommies zijn gewoon rechtdoor gegaan, zodat ik voor de rest alleen maar objecten zie. Ik besluit gewoon de hoofdmacht op [(45,-17),sp30,k104] naar boven te draaien, versnellen waar ik kan en reparatiebeurten in te lassen. Als DV besluit Anoredhel aan te vallen, is de Rommie-Basie natuurlijk de volgende prooi. Door deze eerst op te ruimen, moet DV wel de confrontatie zoeken. Uit voorzorg laat ik ook Moredhel [(-18,-144),sp28,k225] draaien richting de y-as. Het zou zonde zijn als deze ten prooi valt aan DV.

 

Status Eledhel

Intern: -3% (25%); Generators: +1 (23); Sensors +6% (72%); Disruptor1: Hersteld; Schild1: 0 (0)

Status Moredhel

Intern: -3% (39%); Generators: +1 (19); Sensors: +9% (45%); Phaser2: defekt; Schild1: +3 (22);  Schild3: +4 (18); Schild4: 0 (0); Snelheidsbeperking: 28

Status Glamredhel

Intern: -3% (6%); Generators: +1 (27); Schild1: +3 (8)

Status Ocedhel

Intern: -4% (28%); Generators: 0 (15); Accu’s: +1 (4); Sensors: +19% (92%); Schild4: 0 (0)

 

 

Stardate 158.09 – puntoortjes: 399

Niets op de radar….gewoon een hele stille beurt, behalve dat er vier vijanden door Anoredhel gemeld wordt. Ook op het SIS valt weinig te melden, behalve dat Bountyhunter verrassend nog steeds een teken van leven geeft!

Blijf koers zetten richting Rommie-Basie. Door de versnelling van Eledhel [(37,8),sp40,k289] en Glamredhel [(35,8),sp40,k289] blijft Ocedhel [(45,7),sp31,k339] bewust een beetje achter, het zij zo.

 

Moredhel [(1,-156),sp28,k100] heeft ondertussen haar draai gemaakt en zet wederom koers naar tweede kwadrant. Het zou leuk zijn als die het laatste katje tegenkwam.

 

Voor de aardigheid hierbij de puntoortjes per schip:

Eledhel – 89 ; Moredhel – 44 ; Glamredhel – 236 ; Ocedhel – 30.

 

Status Eledhel

Intern: -2% (23%); Generators: +0 (23); Sensors +13% (85%); Schild1: +16 (16)

Status Moredhel

Intern: -3% (36%); Generators: +0 (19); Sensors: +6% (51%); Phaser2: Hersteld; Schild1: +13 (35);  Schild3: +1 (19); Schild4: 0 (0); Snelheidsbeperking: 28

Status Glamredhel

Intern: -4% (2%); Generators: Hersteld; Schild1: +10 (18)

Status Ocedhel

Intern: -3% (25%); Generators: 0 (15); Accu’s: Hersteld; Sensors: Hersteld; Schild4: +4 (4)

.

 

 

 

Stardate 158.10 – puntoortjes: 401

Anoredhel heeft 2 interne treffers geplaatst, verrassend. Op het SIS verneem ik dat dit op de Haviken geplaatst zijn. Een vaag vermoeden wordt daarna door DV bevestigd: hij laat Anoredhel links liggen en is op weg naar de Rommie-Basie…..daar gaat mijn plan. Scheiße!

Schaal mijn plan op door niet langer de Rommie-Basie als uitgangspunt te nemen, maar hoop in de buurt aldaar een flankaanval te kunnen lanceren op de aanstaande pechvogel. Uitgangspositie van Eledhel en Moredhel zijn [(3,28],sp40,k264] met een op 16AE achterblijvende Ocedheld [(20,26),sp32,k299]

Moredhel [(7,-132),sp28,k0] kan nu zonder gevaar naar boven koersen, maar moet van ver komen en die hardnekkige snelheidsbeperking maakt het ook niet beter op…

 

Status Eledhel

Intern: -2% (21%); Generators: +0 (23); Sensors +10% (95%); Schild1: +1 (17)

Status Moredhel

Intern: -2% (34%); Generators: +0 (19); Sensors: +10% (61%); Schild1: +1 (36);  Schild3: +1 (20); Schild4: +5 (5); Snelheidsbeperking: 28

Status Glamredhel

Intern: -3% (1%); Schild1: +2 (20)

Status Ocedhel

Intern: -2% (23%); Generators: +1 (16); Schild4: +1 (5)

 

 

Stardate 158.11 – puntoortjes: 401

Veel objecten, weinig wol…Blijkbaar is de vierde kwadrant nu de ‘place to be’. Eledhel [(-17,47),sp28,k314], Glamredhel [(-18,46),sp28,k314] en Ocedhel [(-8,42),sp32,k299] verlekkeren zich bij het zien van mogelijke slachtoffers. De Haviken hebben zich geconcentreerd rond -35,32 met een snelheidje van 35 richting Noorden. De klasse M-kruisers zijn meer Noord-Westelijk gesitueerd rond -60,65 eveneens richting Noord en zijn blijkbaar nog steeds aan het bakkeleien met de Rommie-basie….ik vraag me terdege af of Darth Vader aan het aftakelen is, want dit is niets voor hem…heeft hij soms hulp nodig?

 

Ik besluit onderdoor te gaan en nog even aan de zijlijn te wachten op het verloop van de strijd. Donald23 gaat zeker richting Darth Vader om nog een schop na te geven wegens het slopen van zijn basie. Blijkbaar heeft deze, volgens het SIS, zich flink van zich afgebeten.

 

Moredhel [(7,-104),sp28,k0] zou wel sneller willen, maar de reparaties vlotten gewoonweg niet. Het zou wel handig geweest zijn als de overigens goede D7’s  meer volgens de IKEA-principe samengesteld waren….

 

Status Eledhel

Intern: -3% (18%); Generators: +1 (24); Sensors Hersteld; Schild1: +3 (20)

Status Moredhel

Intern: -3% (31%); Generators: +1 (20); Sensors: +17% (78%); Schild1: +3 (39);  Schild3: +3 (23); Schild4: +2 (7); Snelheidsbeperking: 28

Status Glamredhel

Intern: -0% (1%); Schild1: +1 (21)

Status Ocedhel

Intern: -1% (22%); Generators: 0 (16); Schild4: +2 (7)

 

 

Stardate 158.12 - puntoortjes: 401

Waar is mijn hoed met de ezelsoren! Ergens heb ik wel rekening gehouden met het feit dat Donald23 weer op de coörds zou eindigen door een rondje te maken o.i.d., maar dit niet serieus genomen. Had ik dat nou maar wel gedaan, dan had ik mijn schepen voor die fatale punt van (-33,38) gehouden. Echter de Havikken hebben een noodstop gemaakt en daarmee is mijn aanvalsvloot een speeltje geworden voor deze verhulde warbirds. Ocedhel [(-39,34),sp32,k274) ziet ze wel, maar kan door haar kontje weinig uithalen op afstand 7. Eledhel [(-43,51),sp28,k314] en Glamredhel [(-45,50),sp28,k274] kunnen zich slechts richten op de Rommie-basie. Dat wordt een uitvoerig schaderapport komend beurt.

 

De koekblikken van Darth Vader circuleren ergens in Noord-West rond -67,85. Recht doorgaan is geen optie, afbuigen naar Zuid-West lijkt de meest logische, bijdraaien naar het oosten een onlogische…..kies voor het onlogische, maar eerst die basie van extra ventilatie-gaatjes voorzien.

 

Moredhel [(-5,-79),sp28,k335] kan eindelijk versnellen naar 33 en krijgt alvast  een voorzichtige koers richting Noord-Oost.

 

Status Eledhel

Intern: -1% (17%); Generators: +0 (24); Schild1: +4 (24)

Status Moredhel

Intern: -4% (27%); Generators: +0 (20); Sensors: +17% (95%); Schild1: +1 (40);  Schild3: Hersteld; Schild4: +1 (8); Snelheidsbeperking: 33

Status Glamredhel

Intern: -0% (1%); Schild1: +1 (22)

Status Ocedhel

Intern: -1% (21%); Generators: 0 (16); Schild4: +2 (9)

 

 

 

Stardate 158.13 - puntoortjes: 476

Na het bekijken van de resultaten zie ik dat de wiskunde-attributen mij flink om de oren hebben geslagen. Weer is dit de zoveelste bewijs dat je echt niet je achterste moet laten zien als je met de D7’s aan het toeren bent. De Eledhel [(-48,67),sp9,k88] werd getrakteerd op een taartje van 82 treffers en is met 35% sensor overgeleverd aan de aasgieren van deze sector.  De Ocedhel [(-50,44),sp15,k64] kreeg een koekje van 95 treffers. Gelukkig kan deze slokop komende beurt wel wat terugdoen maar met slechts de helft van de wapentuig.

De Glamredhel [(-48,67),sp28,k93] kreeg een klein toastje van 31 treffers van de Rommie-Basie op haar hoofdje, maar rooskleurig blijft het niet. De Haviken op [(-41,49),sp13,k325] bevinden zich op afstandje 20. Mijn vloot wordt komende beurt gehalveerd, dat is zeker!

 

Moredhel [ (17,-55),sp33,k64] komt langzaam dichtbij.

 

Oh ja, tussen deze bedrijven door werd de sterk overschatte Rommie-basie een kopje kleiner gemaakt. Een kopstoot van 133 treffers door Glamredhel, die hiermee op 293 puntoortjes komt, blijkt meer dan voldoende te zijn. Het slagroomtoefje van Eledhel was niet eens meer nodig.

 

Het is niet meer dan logisch dat Glamredhel zich tactisch terugtrekt en tempo maakt. Dus zal ik nu gehoor geven aan de logica. De rol van de Klingons is eigenlijk uitgespeeld en moet de komende beurten gezien worden in het teken van wonden likken. Wel wordt zo snel mogelijk een weerzien geforceerd tussen Moredhel en Glamredhel. Misschien dat ik nog het Koekdoosje van DV kan leegprikken voor Darth Vader of Donald23 de victorie-vlag zal hijsen.

 

Status Eledhel

Intern: +51% (68%); Generators: -14 (10); Accu’s: -3 (2); Sensors: -65% (35%); Schild1: +1 (25); Schild 3: -25 (0); Phaser2 defect; Phaser3 defect; Phaser4 defect; Disruptor 2 defect; Snelheidsbeperking: 9.

Status Moredhel

Intern: -1% (26%); Generators: +0 (20); Sensors: Hersteld; Schild1: +1 (41); Schild4: +2 (10); Snelheidsbeperking: 33

Status Glamredhel

Intern: -0% (1%); Schild1: -15 (7)

Status Ocedhel

Intern: +60% (81%); Generators: -13 (3); Accu’s: -2 (3); Sensors: -48% (52%); Schild 3: -25 (0); Schild4: +2 (11); Phaser1 defect; Disruptor1 defect; Disruptor2 defect; Snelheidsbeperking: 15

 

 

Stardate 158.14 – puntoortjes: 483

Het Klingonvloot is, zoals verwacht, gehalveerd. De aasgieren hebben zich op de doodbloedende slagkruisers gestort, waardoor Glamredhel [(-21,37),sp44,k118] ongeschonden het strijdperk kon verlaten. De Rommies vormen verder geen bedreiging meer voor de Glamredhel daar ze blijkbaar niet hebben versneld. Die zeven moeizaam bij elkaar geschraapte puntoortjes is dit verlies niet waard.

 

Moredhel [(42,-34),sp33,k50] blijft koers houden.

 

Op basis van beschikbare gegevens kan ik vanaf nu wel voor de komende 3 beurten plotten, op het gevaar dat DV plots in mijn flank gaat verschijnen.

 

Status Eledhel: WRAK

Status Moredhel

Intern: -2% (24%); Generators: +1 (21); Schild1: +1 (42); Schild4: +2 (12); Snelheidsbeperking: 33

Status Glamredhel

Intern: -0% (1%); Schild1: +3 (10)

Status Ocedhel: WRAK

 

 

Stardate 158.15 – puntoortjes: 483

Eenzaamheid overvalt me, pak mijn gitaar en tokkel ‘I'm a poor lonesome elf’. Komende beurt zal in ieder geval het grote weerzien plaatsvinden tussen Moredhel [(46,-2),sp33,k5] en Glamredhel [(18,16),sp44,k118] en dan zal dit gevierd worden met het afsteken van vuurwerk richting de Koekdoos [(58,58)] van DV. Hoewel ik niet prettig vind om het Koekdoosje te pakken, is dit wel mijn strategie de komende beurten.

 

Status Moredhel

Intern: -2% (22%); Generators: +1 (22); Schild1: +2 (44);  Schild4: +1 (13); Snelheidsbeperking: 33.

Status Glamredhel

Intern: -1% (0%); Schild1: +4 (14)

 

 

Stardate 158.16 – puntoortjes: 483

Moredhel en Glamredhel zien elkaar, maar bij nadere beschouwing blijkt de geplande snelheidsvermindering van Glamredhel niet doorgevoerd te zijn wegens falen in het verzendprotocol. Dit foutje zorgt voor een grote verstoring in mijn planning. Door deze fout ziet de situatie als volgt uit: een goed geplaatste Moredhel op [(45,27), sp30, k25], een doorgeschoten Glamredhel [(54,37), sp44, k25] en een doldraaiende Koekdoos op [(58,58)]

 

Hierdoor maak ik overuren met KOTS (Klingonees Overleg Tactische Situatie). Elk denkbaar scenario wordt uitgewerkt, maar geen van allen leidt tot een bevredigend resultaat. Hoewel DV stelt dat ik alle ruimte heb ten aanzien van zijn toekomstig wrak-base, blijf ik het gevoel houden dat ik geen tijd heb. Zo zou bijvoorbeeld het handhaven van snelheid leiden tot het niet meer identificeren van de Koekdoos, wat mij weer een extra beurt zou kosten. Op een gegeven moment luister ik naar mijn hart en laat het aard van het schip spreken: de beuk erin, dan maar een aanval over twee schilden.

 

Voor DV en Donald23 hoef ik me blijkbaar geen zorgen meer te maken daar ze bij Anoredhel zullen uitknokken.

 

Status Moredhel

Intern: -1% (21%); Generators: +1 (23); Schild1: Hersteld;  Schild4: +6 (19); Snelheidsbeperking: 33.

Status Glamredhel

Schild1: +3 (17)

 

 

Stardate 158.17 – puntoortjes: 721

Een flinke uitschieter van 238 puntoortjes, waar ik heel erg blij mee ben, want de Glamredhel [(70,70),sp30,k23] komt hiermee na een salvo van 198 treffers op schild 3 op 439 puntoortjes zodat in ieder geval een Supernova aan de prijzenboom van Elvesham kan worden toegevoegd. Helaas zal het bij deze puntoortjes blijven daar de Glamredhel zelf een flinke opdoffer van maar liefst 111 treffers heeft gekregen van de KoekBase, wat resulteert in een hikkend slagkruiser met 5 generatoren en 14% sensors, maar wonderlijk genoeg zonder snelheidsbeperking! Dat wordt duidelijk qua orders voor de Glamredhel: WEGWEGWEG! Om in ieder geval verzekerd te zijn van de HIS in deze sector!

De Moredhel [(57,55),sp30,k23] heeft zelf een salvo van 132 treffers kunnen uitdelen, zodat deze na een lange periode puntenloze beurten 136 puntoortjes heeft. De Koekbase heeft niet meer de beschikking over schilden 3 en 4; ondanks een 138-trefferlast leert een scan mij dat de Koekbase nog de beschikking heeft over vier zware phasers. Een domper, daar ik zeker twee of drie verwacht had….gelukkig is het voorschild van de Moredhel hersteld. Dezelfde scan toont ook de teamscore van DV: 621. Dat gaat spannend worden.

 

Wat ik nu wil proberen is om maximaal resultaat te halen uit deze prooi. Allereerst het aantal zware phasers van de KoekBase reduceren tot hopelijk minimaal 1 door te schieten met de zware phaser en disruptor 2 door schild 4 en bijdraaien zodat ik daarna op schild 1 kan vuren van de Koekbase met de overige wapens.

 

In een openhartig SIS-verkeer laten DV en ik elkaar weten wat we van plan zijn en onze (verwachte) scores. Komend beurt zal uitwijzen wie uit de kruitdampen als winnaar zal stappen!

 

Status Moredhel

Intern: -0% (21%); Generators: +0 (23); Schild4: +1 (20); Snelheidsbeperking: 33.

Status Glamredhel

Intern: +70% (70%); Generators: -23 (5); Accu’s: -2 (3); Sensors: -86% (14%); Schild1: -17 (0); Phaser2 defect; Phaser4 defect; Phaser5 defect

 

 

Stardate 158.18 – puntoortjes: 967

Als de kruitdampen enigszins weggetrokken zijn, is de uitkomst verrassend te noemen. Anoredhel heeft flink uitgehaald tegen DV en krikt de score flink op tot ver boven de doelscore van 762. Toch blijkt DV met een helmlengte van 29 treffers mij ingehaald te hebben en wint de sector met 996 punten. Echter de Gouden Zon wordt hem de helm ingeboord daar zijn hoogst scorende schip Executor (435 punten) met 34 punten achterblijft bij Glamredhel (439 puntoortjes. )

Wel kunnen we hierdoor beide een Supernova op de borst prikken.

Tot slot kan DV een Platina Komeet toevoegen aan zijn collectie.

 

DV promoveert tot Admiraal. Ik bevestig mijn Commander-schap en zie daardoor zonnetjes rondom mijn ogen draaien!

 

Door de hoge eindscores zijn er ook enkele PR’s gevestigd. Zo kan ik mij nestelen op de derde plek van de Klingon-top 10. Dankzij een flink uithalende Anoredhel in deze beurt wordt ook de eerste plek van de Klingon-teamscore ingenomen.

 

 

Epiloog

De SB’s hebben in deze sector behoorlijk de onderspit gedolven, wat blijkbaar diverse reputaties weer zal voeden. Echter het heeft zo moeten lopen. Na het eerste treffen tegen de Kzinti’s en op de flank naderende Feds was het logisch om door te stoten naar de kattenbakhouder. Door schade kon ik ook niet veel meer doen dan koers zetten naar de Rommie-basie om de nodige confrontatie af te dwingen, maar DV bleek een ieder op het verkeerde spoor te hebben gezet. Na de mislukte campagne in de kwadrant van de Haviken was het eveneens logisch om de Koekdoos van DV op te blazen. Geen favoriete strategie, maar omstandigheden en  noodzakelijke reparatiebeurten in acht genomen, ben ik zeer content met hoe het in deze sector gelopen is en dank ik alle tegenstanders voor hun aandeel in mijn spelplezier (met name op de SIS) en de GM voor zijn hosting!