Spel 114

Met deze keer in de hoofdrollen:

De held: Commodore Megabyte
De invaller: Kapitein Quasimodo
De eeuwige schietschijf: Kapitein Hitman
De onzichtbare: Commander Lord Voll.

Voor het eerst in lange tijd besloot ik weer tot een solo-actie en mij onder Romulaans Commando te begeven naar een nieuwe sector. Dit werd sector 114. In beginsel had ik het voornemen mijzelf niet bekend te maken, maar al bij stardate 0 kon ik het niet laten dit op het algemene Message Board te plaatsen en dat men beter af was als men alvast ging liggen bloeden.

Stardate 114.0: Standaard beurt, 4 schepen random met de katapult van de Sterbasis afgeschoten. We zitten in het uiterst negatieve kwadrant wat goed overeen komt met mijn houding.

Stardate 114.1: Vloot bij elkaar getrokken en versneld richting het absolute nul-punt.

Stardate 114.2: Objekten gespot in het uiterst positieve kwadrant. Ik besluit met een soort slingerbeweging er op af te gaan.

Stardate 114.3: Lock on! Vier Kzinti op afstand 15, def.hoek -70. Ze gaan 30AE/brt maar met enig manouvreren moet dat geen probleem zijn.

Stardate 114.4: De JKZ-12-KZ wordt doorzeeft maar toch overleefd deze taaie rakker nog. Nadeel is dat ze geheel niet liggen waar ik ze verwacht had en dus zie ik weer alleen objekten. Omdraaien maar weer.

Stardate 114.5: Nou, we zijn omgedraaid maar de Kzinti blijven hardnekkig uit beeld. Dit begint vervelend te worden. Er achteraan maar weer!

Stardate 114.6: He, wat doet die mafkees van een Quasimodo nou? Hij ligt STIL! Snelheid 0 op afstand 19. Dat wordt prijsschieten, of toch niet? Het blijven tenslotte Kzinti. Twee schepen pakken de Krokodil-KZ en twee de Destroyer-KZ.

Stardate 114.7: Beide schepen krijgen ruim 90 treffers door hun achterste wat de Destroyer-KZ een snelheidsbeperking van 8 oplevert. Echter liggen ze weer eens ver weg, afstand 28 en weer helemaal in een verkeerde hoek. Ik had niet verwacht dat ze recht op de Klingon-Sterbasis zouden afvliegen. Omdraaien maar weer. De stuurman maakt overuren.

Stardate 114.8: De Kzinti blijven hardnekkig doorvliegen richting de Klingon Sterbasis en liggen er nu zowat bovenop. Ik ga er maar achteraan. Ondertussen zal ik even de al zwaar beschadigde Destroyer-KZ destroyen.

Stardate 114.9: De Destroyer is een wrak, maar de Krokodil ook! Quasimodo's aanval op de Sterbasis-KL moet mislukt zijn want dit was niet mijn verdienste. We concentreren deze beurt ons vuur op de Sterbasis-KL die op afstand 6 en 5 ligt (had ik zo uitgerekend dus is geen toeval :)). Uiteraard ligt mijn commandoschip weer lekker met z'n neus vooraan. Teamscore is inmiddels 326.

Stardate 114.10: De Sterbasis-KL wordt doorzeefd, maar niet voordat dat stuk blik mijn commandoschip doorboorde met 99 treffers. Auw dat doet zeer! We zien ook de laatst overgebleven Kzinti op afstand 6 liggen, maar deze ziet mij uiteraard ook. Met twee schepen zonder voorschild zou dit nog wel eens pijnlijk af kunnen lopen. Hij gaat er natuurlijk zowiezo aan. Teamscore: 511.

Stardate 114.11: De Game-Master moest er twee keer over doen maar dan is het resultaat toch als volgt: Basilisk wrak wrak wrak en hij schoot op mijn, nog onbeschadigde, Crying Hippo, 40 door 1. Dat valt nog mee. Aangezien ik nu geen doelen meer heb zal ik weer om moeten draaien om er nog een paar te zoeken. Teamscore: 584.

Stardate 114.12: De doelen komen sneller dan verwacht. Wij zien de Vaarwel-KL en de Bis Niemals-KL. Weer grappige hersenspinsels van The Hitman. Op ons openbare Message Board leer ik dat ook Lord Voll de Klingons ziet en hierop zal gaan schieten. Dat wordt gokken welk schip ik moet pakken. Ik besluit om met twee schepen NIET te schieten in de hoop de volgende beurt Lord Voll, in de vorm van de Federatie, te kunnen ver(r)assen. De overige twee schepen schieten op de Vaarwel-KL.

Stardate 114.13: Lord Voll deed hetzelfde. De Vaarwel-KL is wrak, maar niet door mij. Ik heb er wel op gescoord maar bij lange na niet genoeg om het de wrak-status te bezorgen. Lord Voll heeft zich taktisch teruggetrokken naar het zuiden terwijl mijn twee verhulde schepen de Bis Niemals-KL in het vizier hebben. Deze vliegt nu 1. Ook zijn er nog twee plasma's naar hem onderweg. Besloten wordt om de Bis Niemals-KL af te maken en dan maar eens Lord Voll opzoeken in de hoop dat hij weer naar het noorden komt. Teamscore: 638.

Stardate 114.14: Onverwacht vernietig ik de Bis Niemals-KL. De bevelhebber was vast in slaap gevallen want hij is niet veel van zijn plaats gekomen. Had hij dit wel gedaan, dan had hij het nog een beurt kunnen overleven. Ook ligt nu de JKZ-12-KZ (die was toch stuk?) ineens op afstand 6 naast me, maar het maakt niet meer uit. Het Romulan oppercommando heeft besloten dat de totale overwinning is behaald en promoveert mij tot Admiraal.

Met een teamscore van 638 op Stardate 13 verwacht ik niet dat het nu al afgelopen is, maar waarschijnlijk heeft het Romulan Oppercommando genoeg gezien van mijn heldendaden :). Lord Voll baalt en dat is mijns inziens terecht. Hij heeft mij nooit een keer te zien gekregen (en ik hem niet) en heeft dus niet eens een poging kunnen doen om mij van de overwinning af te houden. Maar ik beloof u bij deze, Lord, dat u uw revange zeer binnenkort krijgt.

Dan vertrek ik nu naar nieuwe universa voor nieuwe heldendaden!

WIE DOET MIJ WAT, NIEMAND TOCH?

Admiraal (jaja) Megabyte.