Sector 107: Vervolg

107.8

De SCOURGE en DEFILER zien de Kzinti-Sterbasis op afstand 18. Dit is zeer ongunstig want nu is het zeker dat er flinke klappen gaan vallen. Eerdere tests bewezen dat in zo'n geval de Sterbasis 105 en 70 treffers zal gaan doen als je te dichtbij komt. En dat willen we nou juist, dichtbij komen om hem in de pan te hakken. Normaal gesproken geen probleem met twee Klingons maar het zijn niet meer echt twee Klingons... Maar we zetten door, we hebben geen andere keus.

We besluiten verder om haast te maken. Gezien de verrichtingen van de Kzinti tot nu toe hebben we daar geen hoge dunk van dus zodra de Rommies deze tegen komen zullen de Kzinti er wel aan gaan en dan ook zo bij de doelscore zijn. Daarom zal de LURKER, hoewel nog niet volledig gerepareerd, de Sterbasis verlaten om koers te zetten naar, jawel, de Romulan-Sterbasis! Wij weten namelijk hoe je een Sterbasis op kunt blazen zonder daarbij zelf schade op te lopen dus dit ga ik proberen. Helaas weten we dat pas sinds deze beurt, dus voor de SCOURGE en DEFILER is het te laat. En als de aanval op de Romulan-Sterbasis niet lukt, dan wordt het een mooie suicide aanval, de Rommies winnen waarschijnlijk toch wel en een hoge score van de Sterbasis helpt Vodkasov toch niet in zijn rating.

107.9

WOOT! In totaal worden 223 treffers op de Kzinti-Sterbasis geplaatst wat ons aardig wat punten oplevert. We hebben nu ongetwijfeld de hoogste teamscore. Echter, de toestand van de SCOURGE is er niet beter op geworden en staat nu op 79% en de DEFILER heeft inderdaad 105 treffers te verwerken gekregen zodat deze nu ook op een respectabele 59% staat. Dit is echter niet zo'n probleem want door zijn snelheid van 44 is hij ver van de Kzinti-Sterbasis verwijderd. Besloten wordt om dit schip richting onze Sterbasis terug te trekken (overleven is nu prioriteit) en hopen dat de grote verdwijntruc die de LURKER met de Romulan-Sterbasis zal uit gaan halen voldoende is om ons over de doelscore te trekken. Tevens moet de LURKER nog 7 punten om in aanmerking te komen voor promotie. De SCOURGE wordt opgegeven en zal deze beurt waarschijnlijk wel het loodje leggen door de Kzinti-Sterbasis. Besloten wordt tot een laatste wanhoopsaanval.

107.10

Nou, wel 2 hele treffers deed de SCOURGE, tegen 12 van de Kzinti-Sterbasis. Echter, de SCOURGE leeft nog! Ben ik blij dat meespelen geen beurtprijs meer kost. Helaas er is reden voor paniek. Waar ze ineens vandaan komen weten we niet, maar er liggen ineens een Kzinti en vier objekten VOOR de DEFILER die geen EERSTE schild meer heeft! Wat een pech toch weer. De toestand van de DEFILER is ook niet zo rooskleurig dat deze die ene Kzinti, die op afstand 11 ligt, nog even met zich mee kan nemen dus hoogstwaarschijnlijk is dit einde spel voor de SCOURGE en de DEFILER. Hiermee ligt Skywise eruit. Het is dus nu aan mij om de eer te redden.

Maar er is nog iets... Hoewel ik dacht dat de LURKER op coordinaten 60,-20 wel veilig zou zijn voor de rest van het speelveld neem ik toch twee objekten waar op een naar mijn gevoel veel te korte afstand. Waarschijnlijk zien ze me ook nog dus da's helemaal niet gunstig. Het zijn hoogstwaarschijnlijk twee Rommies. Die hebben hun vloot dus gesplitst. Het kan natuurlijk ook zijn dat de Kzinti toch de vuurknop hebben weten te vinden en de Romulaanse vloot gehalveerd hebben. Dit kan gunstig zijn omdat ze dus langer tijd nodig hebben om punten te scoren en het zo dus nog wel even duurt voordat ze de doelscore bereiken. Ik echter heb ook nog mucho beurten nodig om mijn plan ten uitvoer te brengen dus echt veel hoop heb ik niet. Tot nu toe is de ervaring dat, hoever de Rommies ook van ons afzitten, ze altijd per schip 30 treffers wisten te plaatsen en dit kan ik er echt niet bij hebben. Dus we gaan VLUCHTEN! Ja je leest het goed, ik zal waarschijnlijk bij afloop van deze ruimteslag door de Klingon High Council geexecuteerd en opgegeten worden, maar dit heb ik nog liever dan afgeslacht te worden door Vodkasov en zijn slaafje. Prioriteit is nu:

1. Overleven;
2. Winnen;
3. Promoveren.

Ik ga dus een ruk aan het stuur geven en maar weer terug naar de Sterbasis. Ik had zowiezo niet moeten vertrekken terwijl ik nog 31% intern had. Haastige spoed...

107.11

De Kzinti deden hun plicht en met 116 treffers op en door verschillende schilden ging de Defiler wrak. Wel deelde deze nog even 67 treffers uit aan de Zero One-Kz maar dat is niet voldoende om hem tot pulp te schieten. Daarbij zijn de Kzinti in de buurt van hun, nog levende, Sterbasis dus kunnen ze zo koppelen.

De SCOURGE wordt door de Sterbasis vernietigd en zo is onze vloot dus gereduceerd tot 1.

De LURKER krijgt, zoals verwacht, 75 treffers door schild 3 waardoor deze nu op 56% staat. Dit zou niet zo erg zijn maar de maximum snelheid is hierdoor gezakt naar 23 en de Sterbasis ligt op 28 AE. Nou zou je zeggen, dat is toch precies genoeg? Nee dat is het niet. De afstand is namelijk groter dan 28, 28 is een afgerond getal. Ik zal deze beurt dus niet kunnen koppelen tenzij de maximum snelheid omhoog gaat naar 24. Wat een PECH toch weer!

Ik verdeel 6EE naar de Controle Systemen en kruis mijn vingers dat ik het toch haal.

107.12

Ik had beter moeten weten. Aan de stapel PECH die ik al had wordt nog een niveau toegevoegd. De LURKER is niet gekoppeld maar wel weer beschoten. Interne schade is nu 72% en maximum snelheid is 8. Afstand tot Sterbasis: 5AE. Koppelen gebeurt aan het einde van de beurt, dus als de Rommies mij nog in zicht hebben (wat ik wel vermoed) ben ik er al geweest voordat ik kan koppelen. Ik kan niks anders doen dan afwachten.

107.13

13, het ongeluksgetal, is ook het einde van mijn aanwezigheid in spel 107. De Rommies waren er inderdaad nog en deden ruim voldoende treffers om de LURKER te vernietigen. Game Over. Het mocht helaas niet zo zijn.

Epiloog:

Zoals met alle spellen kun je geluk en pech hebben. Ik had dit spel het laatste. De Federatie op een presenteerblaadje heeft ons niet geholpen dit spel te winnen. We hebben in het begin teveel verkeerde beslissingen gemaakt waardoor we nu gestrand zijn met een teamscore van 699.

Ik ben bang dat Vodkasov dit spel nu op z'n gemakkie gaat winnen, maar ik hoop echt dat de Kzinti JOU goed te grazen hebben genomen of nog gaan nemen. Want natuurlijk gun ik je niks!

Ik ga mijn kunsten vertonen in spel 111, alwaar ik mijn aartsvijand Hasenfratz zal treffen. Dat wordt dus een makkie.

CU next time, Megabyte