Sector 107: Van HERO naar ZERO?

Door: Commodore Megabyte.

Het had zo mooi kunnen zijn... Na successen in 101, 103 en 105 zou ik ook wel even sector 107 op mijn naam zetten. Helaas zal dat haast onmogelijk worden ben ik bang... Wat is er tot nu toe gebeurd? Wel, lees en huiver (of lach, het is maar net aan welke kant je staat). Overigens, ik vlieg wederom samen met mijn bloedbroeder Skywise en WE ARE KLINGON! QAPLA!

107.0

Van de Sterbasis gewarpt en natuurlijk gemiddeld zo'n AE of 14 van elkaar verwijderd. Dus eerst maar de vloot samentrekken en richting het nulpunt om zo snel mogelijk objekten in verschillende kwadranten waar te nemen. Mag ik u trouwens even voorstellen aan de vloot: OVERLORD, SCOURGE, LURKER en DEFILER (inderdaad ja, uit StarCraft). Ik heb er twee en Skywise heeft er twee.

107.1

De schepen in een ruitvorm bij elkaar getrokken en nog steeds koers richting centrum. Behalve onszelf zien we nog niks op de radar. Wel alvast een bericht de deur uit gedaan aan de Feds en de Kzinti dat ze te maken krijgen met zeer ervaren officieren en ze dus maar beter alvast het welkomstmatje weg kunnen halen.

107.2

Acht objekten bevuilen de radar, 4 in het +/- kwadrant en 4 in het -/- kwadrant. Aangezien we via een trucje wel bijna zeker weten dat de Rommies in het kwadrant onder ons zitten besluiten we onze koers aan te passen en ze te verwelkomen. Wij kennen immers geen angst! WE ARE KLINGON!

107.3

In plaats van 4 Rommies op de radar te zien worden het 4 Feds. De 4 Rommies zijn er nog wel, alleen als objekt op gemiddeld afstand 30 van ons af. Ze zijn blijkbaar helemaal onderlangs gevlogen maar hebben de vorige beurt blijkbaar wel de stinkmazzel gehad dat ze de Feds al zagen, want de ARMOGEDDON-FE vliegt slechts snelheid 8 en dat is de maximumsnelheid bij een zwaar beschadigd schip (hoeft niet, ik had al een maximum snelheid van 8 bij 60% intern, maar dat later).

Verder zien we de PEGASUS-FE, BULL RUN-FE en PRINCIPA-FE. Met uitzondering van deze laatstgenoemde liggen de schepen op afstand 11 tot 14 van ons. Ze liggen op een zodanige koers dat het erop lijkt alsof ze al minstens 1 stardate geen koers- en snelheidswijzigingen hebben doorgevoerd (winterslaap misschien?). Helaas is de defensieve hoek wel verrot, Zo rond de +70 graden, dus moeten we nog de trucendoos opendoen om ze goed voor de lopen te krijgen met die logge bakken waarin we nu vliegen.

Schieten is een eerste, maar waar gaan we daarna uitkomen? Mijn inziens kunnen we twee dingen doen:

Plan A: Anticiperen waar de Rommies de volgende beurt uitkomen door gewoon hun huidge positie te nemen en ze dan ongeveer 30 AE naar boven te verplaatsen met hun smoel naar ons toe en dan lekker op afstand 5 ervoor gaan liggen (het oorspronkelijke plan). Dit heeft echter als nadeel dat wij bij zo'n confrontatie minstens de helft van onze vloot zullen verliezen (maar de Rommies al hun vier schepen, dus dat telt zwaarder) en als niet onbelangrijke tweede punt, de Kzinti komen er waarschijnlijk ook aan. Als die dan lekker onze kant op komen, hangen ze de volgende beurt BOVEN ons en dan krijgen we daar ook nog slaag van. Toch, De Rommies er in 1 klap uit, dat is me wel wat waard... Maar die twijfel he...

Plan B: Of er op gokken dat de Feds in winterslaap blijven en dus achter ze aan koersen om zo lekker wat gratis punten te pakken. Ik bedoel, het maakt niet uit HOE je wint, ALS je maar wint. Ongetwijfeld zijn de Rommies ook op de hoogte van het missen van beurten door de Feds dus zij zouden hetzelfde kunnen doen.

We besluiten om plan B uit te voeren. Schieten, naar rechts draaien en richting onze Sterbasis koersen. Hebben we de volgende beurt veel schade, dan kunnen we gelijk doorvliegen.

107.4

SPIJT! SPIJT als haren op mijn hoofd! Waarom hebben we niet plan A uitgevoerd! De Rommies liggen precies daar waar ik ze had verwacht en de Kzinti zijn nog steeds erg ver weg... K MET DIKKE VETTE PEREN! En helemaal omdat ik via het message board leer dat Vodkasov en zijn slaafje D.Anger in de Rommies zitten. Zucht. Affijn, de situatie die er nu ontstaan is, is ook niet ongunstig: de Feds zijn nog steeds in diepe slaap en liggen dus inderdaad voor ons. Dat wordt prijsschieten... En toen begon het gezeik.

Vodkasov gelijk in de stijgers, veel ellende en gezeik over en weer over wat te doen bij het missen van zoveel beurten en bla bla bla. Uitendelijk is er een besluit genomen, er zou een reservespeler gezocht worden. Prima, kunnen we dan nu weer verder met knokken?

Omdat voor promotie een bepaald aantal punten benodigd is, wordt besloten dat dit schip daarop schiet en dat schip op dat andere schip (snappu?). Maximale versterking op het achterste schild, want de Rommies, die dus achter ons liggen, zullen ongetwijfeld op ons arme Klingons schieten.

O ja, de vuurresultaten deze beurt... Die vielen tegen. De ARMOGEDDON had nog maar 2 interne treffers nodig om wrak te gaan, want aan dit schip werden maar liefst 22 punten verdiend. De rest van de treffers viel ook tegen omdat we helaas niet snel genoeg dichterbij konden komen. Teamscore is dan ook teleurstellend.

107.5

Nou de Federatie had net zo goed niets kunnen doen, want die paar treffertjes die we kregen mogen geen naam hebben... Wat een nOOb! Wij daarentegen hebben de overgebleven drie Federatiekoektrommels vernietigd en zitten nu op een hele lekkere teamscore. Echter... De Rommies hebben ook met hun tengels aan de vuurknop gezeten wat resulteerde in flinke schade voor de OVERLORD en de LURKER. Beide zitten ze nu op 62% intern. De Rommies hebben namelijk versneld en vliegen nu 40AE/brt.

En weer hebben we de vorige beurt een verkeerde beslissing gemaakt... We hadden OM moeten draaien ipv rechtdoor te vliegen. Dan hadden we nu kans gehad om de Rommies wel in ons voorschild te krijgen en ze hadden ons door hun hoge snelheid niet gezien. Helaas pindakaas.

De OVERLORD heeft een snelheidsbeperking van 8 dus die gaat het niet meer redden. Het is toch om te janken hoe krom de schade verdeeld wordt, want de LURKER, die dezelfde interne pannekoeken heeft, heeft een maximum snelheid van 33 en kan dus nog wel wegkomen. Deze laatste zou er ook geweest zijn, ware het niet dat door gebruik van 6 ECM en de hoge snelheid van de Rommies, zij onze vloot niet zien (uitgezonderd de OVERLORD dan)! Hahaha, toch maar goed van ons om die ECM aan te zetten!

De SCOURGE en DEFILER zien de Rommies maar ze zitten te ver achter ons en we kunnen nooit meer tijdig draaien om ze te grazen te nemen. We besluiten om de LURKER naar de Sterbasis te sturen en de SCOURGE en DEFILER gaan naar het Kzinti-kwadrant om te kijken of daar nog iemand om mee te spelen is. De Kzinti blijken nog steeds niet mee te doen, uitgezonderd een Photon die op schild 2 van de LURKER terecht kwam.

107.6

De OVERLORD leeft nog steeds, de Rommies hebben er niet op geschoten en de Plasma's die achter hem aanzitten zijn nog niet ingeslagen. Wel zie ik objekten varierend van afstand 15 tot 24. Voor de gein gaan we eens proberen om die plasma's op de schilden van de OVERLORD op te vangen. Foute boel is wel dat de Rommies ook achter de SCOURGE en DEFILER zitten en natuurlijk weer erg onzichtbaar. We doen net of we gek zijn en zetten koers richting Kzinti-Sterbasis. Dan die maar. De LURKER zal de volgende beurt koppelen met onze Sterbasis.

107.7

WAP! Dat hakt erin. De Scourge krijgt 67% interne schade door 98 treffers van de Rommies. Dat was niet volgens plan en de Kzinti-Sterbasis vernietigen zal nu een lastige klus worden. De OVERLORD is het gelukt het merendeel van de treffers van de Plasma's op te vangen op de schilden, alleen moesten de Rommies nog even met 1 van hun schepen (met overigens typische MEAN namen) ook op hem schieten waardoor deze er nu nog slechter aan toe is. Nog slechts 1 generator over en met 1 EE doe je niks meer. Dit schip zal dus sterven door zuurstofgebrek.

Besloten wordt om met de SCOURGE en DEFILER door te vliegen naar de Kzinti-Sterbasis want de Rommies zitten nu toch erg ver weg en voordat we die ooit weer tegenkomen zitten ze alweer onder de verhuller. De LURKER gaat deze beurt repareren.

107.8

Tjeemig, wat zijn die Rommies zielig. Ze hadden nog eens 4 plasma's op de OVERLORD afgeschoten. Met een overkill van minstens 115 treffers gaat deze de pijp uit. Wat een waste of ammo! We hadden ze allang af moeten straffen voor hun amateuristische gedrag. Affijn, dat zal voor een volgende keer zijn.

Wordt vervolgd...